کد خبر 786
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
رشته توئیت قالیباف درباره رسیدگی به مسئله حجاب

رئیس مجلس و عضو شورای مرکزی ائتلاف در رشته توئیتی در خصوص رسیدگی به مسئله حجاب و حواشی ایجاد شده پیرامون آن اذعان داشت که بایستی حساب افراد ضعیف‌الحجاب را از هنجارشکنان جدا کنیم.

به گزارش شانا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی ائتلاف، طی رشته توئیتی ضمن به اشتراک‌گذاری بخشی از نطق پیش از دستور صحن علنی مجلس در روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱/۱۵ نکاتی را در خصوص رسیدگی به مسئله حجاب به اشتراک گذاشت. متن توئیت‌های قالیباف به شرح ذیل است:

۱. در مسئلۀ حجاب، بیشترین ضربه را از عدم فعالیت ایجابی و خردمندانه خورده‌ایم. ازآنجاکه دشمن می‌خواهد با دوقطبی‌سازی از این موضوع سؤاستفاده کند، باید چندجانبه به مسئله نگاه کنیم.

رشته توئیت قالیباف درباره رسیدگی به مسئله حجاب

۲. متولیان این امر، در طول سالیان طولانی با کم‌کاری و اقدامات کم‌اثر، بیشترین سهم را در دورشدن بخشی از جامعه از فرهنگ حجاب و عفاف دارند. نوآوری و فعالیت‌های ایجابی باید در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد.

۳. برای هر تدبیری، ابتدا باید حساب افراد ضعیف‌الحجاب را از هنجارشکنان جدا کنیم. ضعیف‌الحجاب هنجارشکن نیست. با آن‌ها باید ایجابی رفتار کرد، ولی باید با هنجارشکنان سلبی برخورد شود. به‌طور کلی، بیانات روشنگرانۀ رهبر معظم انقلاب مسیر جدیدی را برای سیاست‌گذاری مدیران فرهنگی گشود.

رشته توئیت قالیباف درباره رسیدگی به مسئله حجاب

۴. یک خانم کم‌حجاب از لحاظ فکری و رفتاری اساساً تفاوت دارد با معدود هنجارشکنانی که فضای اخلاقی جامعه را با قصد و نیت قبلی آلوده می‌کنند. باید در نظر داشت بسیاری از خانم‌هایی که خود به رعایت حجاب کامل ملتزم نیستند، با هنجارشکنی و با ترویج مفاسد اخلاقی و اباحه‌گری به شدت مخالف‌اند.

۵. در اینجا نیازمند تاکید است و البته طبیعی است که باید از بی‌نتیجه بودن و پرهزینه بودن شیوه پیشین گشت ارشاد تجربه لازم گرفته شود و شیوه‌هایی درست را برای رسیدن به  نتیجه مطلوب به کار گرفت.

رشته توئیت قالیباف درباره رسیدگی به مسئله حجاب

۶. همچنین باید یادآوری کرد پیگیری مسئلۀ عفاف و حجاب هیچ منافاتی با اولویت مسائل اقتصادی ندارد. اولویت اقتصاد به این معنا نیست که ما نسبت به نظام اخلاقی جامعه، که تاکنون حافظ کیان خانوادۀ ایرانی بوده است، به بی‌عملی روی بیاوریم.

رشته توئیت قالیباف درباره رسیدگی به مسئله حجاب

کد خبر 786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha